Premiär i talarstolen i riksdagens kammare!

kammaren

Igår gjorde jag mitt första inlägg i kammaren i riksdagen. Första gången sedan jag kom in. Det var en diskussion om införande av beskattning på handelsgödsel kopplat till Östersjöns övergödning. Jag lyfte vikten av höjda miljö- och klimatambitioner och att Sverige idag faktiskt missar 14 av 16 nationella miljömål.

Det känns bra att ha fått det gjort, och jag återkommer i talarstolen redan i nästa veckas allmänpolitiska debatt på miljöområdet!

Leave a Reply

